Det värsta är det godas fiende
30 maj, 2017Livet kan avnjutas på en biltvätt – i alla fall i Sydafrika
8 juni, 2017Vi kapar alltså insatskostnaden för en biltvättskampanj och levererar statistik på hur framgångsrik kampanjen har varit.
Vi på hållbar biltvätt vill ha med många och aktiva intressenter, såsom kommuner. För vår del innebär det framförallt att kampanjen blir starkare i sitt budskap och att det blir lättare att koordinera våra medlemmars aktiviteter med intressenternas.
På hållbar biltvätt kan vi samordna kampanjer med kedjorna som driver biltvätt och formulera original för trycksaker och foldrar. Kampanjutskick sker i samarbete med Svensk Direktreklam som både trycker och delar ut gruppförsändelser med både miljöbudskap och erbjudanden om rabatterade biltvättar. Kommunerna beställer bara utskicket till självkostnadspris och vi gör resten.
Från kommunens sida innebär det att vi å andra sidan blir en resurs i deras miljöarbete att få bort hemmatvättarna, vilket är vad alla kommuner vill. Att starta och driva en egen informationskampanj kostar både arbetskraft och budget. Men att använda sig av färdiga kampanjpaket kostar mindre arbetskraft och kräver lägre budgetinsats.
Vi kapar alltså insatskostnaden för en biltvättskampanj och levererar statistik på hur framgångsrik kampanjen varit.
Vi hjälper kommunens vattenverk att minska mängden miljögifter som de måste ta hand om.
Vi hjälper kommunen att minska föroreningar till dagvatten.
Vi bidrar slutligen till att värna dricks- och badvatten åt kommunens medborgare.
Ju mer vi samarbetar, desto renare miljö får vi för pengarna helt enkelt.
På hållbar biltvätt kan vi samordna kampanjer med kedjorna som driver biltvätt och formulera original för trycksaker och foldrar. Kampanjutskick sker i samarbete med Svensk Direktreklam som både trycker och delar ut gruppförsändelser med både miljöbudskap och erbjudanden om rabatterade biltvättar. Kommunerna beställer bara utskicket till självkostnadspris och vi gör resten.
Från kommunens sida innebär det att vi å andra sidan blir en resurs i deras miljöarbete att få bort hemmatvättarna, vilket är vad alla kommuner vill. Att starta och driva en egen informationskampanj kostar både arbetskraft och budget. Men att använda sig av färdiga kampanjpaket kostar mindre arbetskraft och kräver lägre budgetinsats.
Vi kapar alltså insatskostnaden för en biltvättskampanj och levererar statistik på hur framgångsrik kampanjen varit.
Vi hjälper kommunens vattenverk att minska mängden miljögifter som de måste ta hand om.
Vi hjälper kommunen att minska föroreningar till dagvatten.
Vi bidrar slutligen till att värna dricks- och badvatten åt kommunens medborgare.
Ju mer vi samarbetar, desto renare miljö får vi för pengarna helt enkelt.